klachtenregeling; wat te doen als u niet tevreden bent over de geboden zorg.


Het Reizende Koffertje vindt het belangrijk dat u tevreden bent over de hulp en de zorg die wij bieden. Zorgvuldigheid staat hoog in ons vaandel. Toch kunnen er fouten worden gemaakt of dingen gebeuren waarmee u het niet eens bent. Dan is het mogelijk een klacht in te dienen. We vinden het belangrijk dat u dat ook doet. Uw klacht is aanleiding om met elkaar in gesprek te gaan zodat bepaalde zaken opnieuw bekeken of bijgesteld kunnen worden. Uw klacht kan dus bijdragen aan verbetering van onze hulp en zorg.

Opvoeders, (pleeg)ouders maar ook kinderen en jongeren kunnen een klacht indienen. Ook kunt u onze vertrouwenspersoon vragen namens u een klacht in te dienen.

Klacht indienen

Iedere zorgaanbieder is verplicht cliënten de mogelijkheid te bieden een klacht in te dienen over geleverde zorg. Als u ontevreden bent of kritiek heeft op zaken binnen Het Reizende Koffertje probeert u altijd eerst samen met uw behandelaar het probleem op te lossen.

Wanneer dit niet het gewenste resultaat oplevert kunt u een klacht indienen bij de klachtenfunctionaris van Het Reizende Koffertje, Hanneke Netjes. Dit kan per post (Het reizende koffertje, Droogstraat 5, 8861SR te Harlingen) of per mail naar: hanneke@hetreizendekoffertje.nl
Hanneke Netjes zal uw klacht zorgvuldig behandelen en heeft een plicht tot geheimhouding.  

Daarnaast hanteert Het Reizende Koffertje een klachtenregeling die voldoet aan de Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen Zorg ofwel Wkkgz. Onze praktijk heeft deze klachtenregeling ondergebracht bij het onafhankelijke Klachtenportaal Zorg.

 Ga naar de website Klachtenportaal Zorg